E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Tar emot tiden..

Kategori: Allmänt

Går en liten söndagspromenad i byn och tankarna får fara fritt åt alla håll. Mina fria tankar. De andra "Esteriitankarna" som lever sitt liv hela tiden får hålla på utan att stå främst i ledet idag. Jag möter kvarnstenarna och tankarna går bakåt i tiden, ur mitt lilla liv men också från dessa stenars tid.. Känner mig liten när jag tänker på allt före mig.. Här har någon Esterii (Sara) gått på stigarna före mig, just Sara och här på 1700-talet, hur hade hon det isåfall? Behövde hon gå omkring och tänka bakåt och framåt och fick hon drömma? Vad var hennens viktigaste tankar? Vad skulle hon ha velat skicka med till 2000-talet? Jag lutar mig mot ett träd och försöker istället blicka framåt samtidigt som tanken ändå finns där.  tänk om någon går här på 3000-talet vilket spår lämnar jag och du och vad tog vi med oss från de som gått före oss? Glömde vi något? Vet ni vad? Jag tror faktiskt vi glömt mycket.. Men med rätt blick framåt, borde vi kunna  göra massor..
Söndagskram // Esterii  
 
 

KOMMENTARER:

  • Ciapia säger:
    2015-10-09 | 07:33:46

    fina funderingar. SNYGG är du!

Kommentera inlägget här: