E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Jag, psykiskt sjuk?

Kategori: Allmänt

Jo så är det.  Inte någon nyhet, men måste ju påminna er så ni inte tror något annat.. Nej skämt åsido. Många tycker inte det syns eller märks utåt hur jag har det inom mig och det stämmer när det gäller mig förrutom när jag är riktigt risig, då känns det i luften runt omkring mig:) Varför måste jag dra upp denna sjuka gång på gång? Jo, dels för att jag kämpar med den dagligen och för att jag bestämde mig att jag vill ge den ett ansikte och få människor att inte skämmas över hur de mår. Idag är psykisk ohälsa Sverigs största folksjukdom på ett och hundra olika sätt.. Mitt sätt är den jag är eller det min sjukdom gör med mig och alla mina "kompisar" i mig.. Jag berättar gärna om mina perioder av depression, ångest, panikånest, tvångsyndrom, hypokondri, ätstörning och lite annat smått och gott.. För att det kan ge mig något och kan det ge andra något så vore det ju perfekt.. Ska fila lite på en föreläsning, både om psykisk ohälsa men också om mod och hur man VÅGAR.. Såklart med en massa humor.. Kram// Esterii
Kommentera inlägget här: