E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Vet ni vad?

Kategori: Allmänt

 
Jag kräks ikväll,, inte av spya, men inuti..
Ibland känns det att alla andra har det så perfekt,  det känns som de nog inte ens luktar skit när de bajsar.
 
Alla  bara njuter, trivs på jobbet, är nykära mest hela tiden, alla verkar prutta fram pengar, älskar som kaniner, reser som om de vore fåglar, renoverar sina hus, shoppar kläder, egentidar, kvalitetstidar, motionerar rätt, äter bra och oj oj vad jag blir osäker..
 
Känner mig så ensam ibland för jag inte är en resfågel, känner mig inte nykär alltid,  knullar mindre än på recept föreskrivet schema, bor i ett kråkslott, har bara vanlig tid, lipar mycket,  får inte allt att gå i hop, motionerar för att jag måste för huvudet, vill flytta, slarvar med maten, är ofta sur i onödan, hinner inte med någonting, bitter på sjukdomen mellan varven, PMS, vill ha mera, inte nöjd, filosoferar nog i onödan osv.
 
Vad sjutton är felet på mig? Eller lever jag et normalt liv bara? Hoppas det, för annars är det jättebra. //Esterii

KOMMENTARER:

  • Catta Stroph säger:
    2015-10-11 | 21:41:33
    Bloggadress: http://cattastroph.blogg.se/

    Du skriver så roligt på nåt sätt, trots eländet! 😆

  • eva säger:
    2015-10-12 | 07:43:52

    Rosenskimmer. ....livet går i moll och dur.

  • esterii säger:
    2015-10-12 | 08:03:31
    Bloggadress: http://esterii.blogg.se/

    Kram alla, blir så glad när någon kommenterar :) :)

  • Maggan säger:
    2015-10-12 | 13:43:58
    Bloggadress: http://sunkmamma.blogg.se/

    Ojoj, ja men ofta lägger man ihop det alla andra gör och snurrar till det så man får för sig att alla gör allting...
    Jag känner exakt samma sak. Alla verkar ha det så bra..MEN alla har sina jobbiga och dåliga dagar men det kanske bara är några få som vågar skriva det i text för alla att läsa och på FB kommer nog bara "det bästa" fram.
    Kämpa på. Kramar i massor.

  • Nelly säger:
    2015-10-12 | 14:07:41

    Åhhh, känner så igen mig!!!! Ändå går man upp var morgon, kikar mig i spegeln å undrar vad man håller på med samtidigt som jag inte kan låta bli att dammsuga nätet efter rosabloggar......Stor höstkram!!!

  • Din vän säger:
    2015-10-28 | 14:42:43

    Du har nog bara hittat verkligheten som vi alla lever i men inte vill se alla gånger... du vet den som ingen annan törs/vill visa åt andra öppet, som du så bra presenterar med denna blogg. Du är modigare och starkare än dem flesta ska du veta. Fortsätt nu och inspirera mer. <3

Kommentera inlägget här: