E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Gjorde jag rätt? Hjälp!

Kategori: Allmänt

Mitt förra inlägg var svårare än jag trodde att skriva. Mest för att jag måste rannsaka mig själv och fråga mig varför jag ska skriva det men också för att ALLA känner alla här. Men det finns nog många delar om varför jag publicerade det. Jag ska ärligt fundera varför. Jo, jag kan inte ljuga,  det fanns det där dumma känslan "paybacktime" med också, jag är inte bättre än så.  Det har funnits en tanke på anmäla honom och det fanns en dröm om ett förlåt eller bekräftelse. Det största var ändå att jag ville ut med det för det har tryckt på mig så länge trots att några känt till det. Såklart har det gjort mig ledsen och arg många gånger.  Men kanske, eller jag hoppas också att man lär sig något av detta. Jag vill att ingen ska tiga om sådant som gör ont, att ingen låter någon trampa på en och speciellt av dem som tror eller har makt över en. Jag vill att vi vågar se barn som tvingas till tystnad av olika övegrepp och jag vill att vi vågar blanda oss i. Samtidigt vill jag bekräfta att "saker" faktiskt kan komma fram 20 år senare. För trots den pratglada person jag är kan jag tiga och bevara saker, oftast på gott men ibland på ont..
 
Tack för stödet på FB och här, jag vet inte, idag känner jag mig som en svikare, åt en som svek mig..Konstigt.. Men jag tar inte tillbaka ett ord. Inte ett enda.  Nåväl, livet är inte helt enkelt men så vitt jag vad förstått så hade ingen lovat det heller, att livet bara skulle vara en dans på rosor :) Men gjorde jag rätt?
 Kram och fridfull helg //Esterii
 
Kommentera inlägget här: