E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

1187

Kategori: Allmänt

1187 inlägg, från många av min synvinklar..
Kära Esterii,  det är många sidor skrivet.. Det har växlat i ämnen så som livet svänger för kärringen, men säkert för så många andra också. Det har varit många vågade ord, tomma fraser, galna upptåg, utmanande och utlämnande inlägg men också fina tankar och småsmarta ord från mig.. Jag har och kämpar stenhårt för att orka vissa dagar, ibland har jag inte orkat fullt ut och då har jag fått ta hjälp där hjälp varit närmast, ni har också varit med på de resorna. Jag har gråtit så många tårar under dessa år att jag kunde höja Torneälvens vattennivå. Men jag har också busat, showat och skrattat  lika mycket så det blivit ännu mer blåsigt i Tornedalen:)
 
Ni som kikat in, beroende på vem ni är,  har nog tänkt och sagt högt...Neej skriv inte så! Att hon inte skäms! Bra skrivet Esterii! Aj aj nu var hon provokativ, nu är hon sur, vad hon är svamlig, vad kul hon är,  vad stark hon är, stackars hennes karl, vad kreativ hon verkar, det är synd om henne eller var sjutton får kärringen allt ifrån?
 
Ni har alla rätt vad ni än tänker för man får ju tycka och tänka precis som känner:) Jag står för mina ord för de är från mitt liv. Mitt lilla liv,, Under Livets Himmel i Tornedalen..
 
3 år har passerat... jag blev ingen stor Esteriibella eller KissEsterii.. men jag blev kvar ändå..Såklart finns drömmen kvar att göra mer, på något sätt. Det hade faktiskt varit lite lättare om man börjat tidigar, när man var ung för är det är inte riktigt så enkelt att vara en 47-årig kärring från Norra Polcirklen som vill utveckla sig och komma ut med den där förbaskade microfonen hon älskar.  Men det går, bara man vill vågar och inte ger upp:)
 
Måste fundera, se det från många vinklar, och känna efter om jag ska finnas på blogg framöver.. Jag busar ju också lite med instagram med filmer/bilder (Esterii1) så vi får se..
 
Jag vet att ni är många som kikar in då och då, jag blir så glad och är faktiskt lite "bloggaktigt" småkär i er..
Eders // Esterii Ann-Sofi von Taavo
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-10-27 | 15:12:51

    Kikar in hör nästan dagligen. Instagram sysslar jag dock inte med, så för min del får du gärna fortsätta med bloggen. :)

  • Anonym säger:
    2015-10-27 | 16:33:57

    Hörru esterii fortsätt du förgyller min dag !

Kommentera inlägget här: