E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Mina krukväxter är för stora nu

Kategori: Allmänt

 
Jag har inte många blommor i mitt hus, men vissa speglar ju sig in utifrån och vissa:) tror de är blommor. De har nu blivit så stora så stora så de håller sig nästan därifrån,, men jag medger att denna gamla bild är lite söt utifrån. Men att städa efter dessa hårbollar är inte lika sött..
 
Om människor vore som djur och speciellt hundar, vore allt ganska gott. De är nöjda med samma saker som de haft från begynnelsen. Mat för dagen, en plats att lägga sig på, röra sig, pissa, skita och föröka sig. De är fortsatt tacksamma, de förstör inte miljön, de bryr sig inte om pengar eller det materiella, hudfärg eller titlar, de älskar villkorslöst. De bara lever för dagen, för de vet att de dör en dag. Jag tror att människan har mycket att lära av djuren.  Och framför allt måste vi lära oss att djur inte blivit som oss. Utan för dem räcker det med det grundläggande som motion, en plats att sova på,  mat, bus och en massa kärlek. Det andra är bara ett påhitt som vi människor kom på..  Men, har man djur på det sättet vi människor har , ska man ha tid, tid att ge dem det de vill ha..ni vet det där grundläggande.. // Woff Woff från Esterii som alltid har dåligt samvete för hundsen:) 
 
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: