E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Tack Gode Gud!

Kategori: Allmänt

-Esterii man sätter inte en sådan bild och skriver en sådan rubrik!! Men det är sanning och tack Gode Gud! var vad det första jag sa efter jag fick svar från denna undersökningoch för att jag orkar. Man är tacksam när man blir friskare,  men man ska nog vara än mer tacksam varje dag för att man inte är sjuk. Jag vill inte gå på sånt här, men vi ska göra det kvinnor och jag kan ju faktiskt också bli sjuk på riktigt. Jag hade ett vanligt cellprovskontroll, och frågade ju er i ett tidigare inlägg om man ska ha sockorna på sig när man kliver i stolen? Jag hade det och lovade ju bildbevis. Kvinnor känner igen sig, män får förställa sig hur det skulle kännas för dem att ligga där.  För mig var detta svårt. Inte själva undersökningen och sjuksköterskan var toppen, meen,  41 dagar av mer psykisk ohälsa startade på grund av denna ställning. Jag är hypokondriker och klarar inte väntan. Bara detta snurrar i mitt huvud sen dag 1. snurr, snurr, be någon kolla posten, ångest, hur vågar jag öppna, vad gör jag, hur blir det, kan inte koncentrera mig, bölar, tänk om de ringer,  oj oj, vad jag har kämpat dessa 41 dagar.  Från att inte låta det ta över, få mig att ge upp för så är den delen av mitt liv som hypokondriker. Jag hatar att ens skriva om det, kan inte direkt prata om sjukdomar överhuvudtaget, förutom min psykiska ohälsa.. Men just därför skriver jag detta inlägg för att våga och utmana det, hypokondrikern,  som är den sida jag har svårast att vara stolt över:)   Kram
 
P.S Fick skriva om detta inlägg då det tidigare jag publicerade försvann, någon hade kommenterat så tyvärr försvann det också, men kram och tack till er,, Undrar om någon idag skriver det mest vanliga på bloggar,, fin bild, snyggt foto:) :)D.S
Kommentera inlägget här: