E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Kom förbi!

Kategori: Allmänt

En vännina var förbi i veckan. Hon sa ingenting om att jag kanske hade det stökigt och så lite förberett inför julen:) Nej jag har inga julgardiner numera. Det enda hon sa var ungefär.. Åhh så skönt det var att se att du inte hade någon utejulgran!! Då behöver kanske jag inte heller stressa med det.. Tänk vad bra att någon kunde andas ut av det. Och i dagens stress över det perfekta (också jag drabbad, trivs inte riktigt i kråkslottet) ofta av materiella ting slog mig tanken som förr. Man kan ju använda mig, mitt kråkslott, titta på mina enda BH, ja fast mina bilringar runt magen för att själv slappna av lite och känna att så farligt har jag det inte kring mig, om man känner stress för just det som jag kallar "ytligt". I vårat hus bjuds det dock alltid på kaffe och det går bra med kaffe:  Det är väl ett gott tecken.. Kika förbi för en kaffe, för att andas innan du far hem eller för att du gillar oss:) //Esterii
 
Vi har ingen diskmaskin och när den manliga diskmaskinen har ledigt, funkar den kvinnliga maskinen sämre..
 
 

KOMMENTARER:

  • Väninnan som var förbi säger:
    2015-12-15 | 10:35:06

    Även de mest eländiga kråkslott kan innehålla värme och hjärtlighet :)
    Och på tal om "ytligt" så skräms jag sällan av ytan. Inte ens av ett kråkslotts yta, med sin fasad, sitt skal, utan söker hellre innerligheten, det som finns på insidan. Och där fanns det ju massor; gott kaffe, varma hjärtan, allehanda tokigheter och skratt.

    ps. sen tycker jag faktiskt inte att ni har ett kråkslott. Tvärtom, ett riktigt charmigt hus.

    Ha en riktigt bra tisdag min vän!

Kommentera inlägget här: