E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

75 miljarder

Kategori: Allmänt

75 miljarder slösade vi i Sverige på julhandeln, De miljarderna ligger nog i våra magar och i våra klappar som vi handlade i år.. 5% mer än förra året klarade vi av att öka shoppingen.. Inte illa.. Hurra! Tyst Esterii ! Vill du ge dig själv och andra dåligt samvete? Jo,  det vill jag.  För vi håller på spåra ur på många sätt.. Vi om några borde veta bättre, vi överkonsumerar och blir  så materiella och än mer välfärdssnobbar hela tiden.  Vi förstör miljön och sätter inga gränser mer. Vi är den mest vetande generationen som  vet konsekvenserna av allt vi gör.  Kunskap var förr en lärdom,  vad vi nu gör med det vet jag inte.  Surtant!! Jo jo.. men så är det.  Och ta inte åt er om ni inte vill, jag bannar mig själv.  Där måste vi alla börja, hos sig själv.. God fortsättning!  Puss//Esterii
 

KOMMENTARER:

  • Helena säger:
    2015-12-30 | 12:29:00
    Bloggadress: http://www.livetmedorden.wordpress.com

    Ack ja... Vi är rätt duktiga på det där med shopping... Upplevelser börjar jag alltmer tycka är att föredra framför prylar.

    Svar: Upplevelser ,, ja! Kram
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: