E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

30 miljoner mer/år?

Kategori: Allmänt

Ofta publicerar kvällstidningarna listor på vad folk tjänar och vem som tjänar mest i din kommun..Tittar du? Jag erkänner halvskamligt att jag kikade lite på listorna i veckan:) Varför det kändes skamligt vet jag inte. 31,6 miljoner/år tjänar en av bankens höjdare i Sverige. Cirka, 31,3 miljoner mer än en vanlig arbetare. .. Nåjo.. Alla är värda att tjäna vad de tjänar och alla har samma chans, också jag. Men rent mänskligt, hur mycket mer kan en människa prestera än någon annan egentligen. Vad räknas i värde att prestera? Jag bara undrar. Vad hinner/kan man göra bättre än dig eller mig för att få ex.30 miljoner mer om året? Kan en människa vara så mycket mer värd än någon annan? Jag vet inte. Kanske styrs det av bara pengar och vad man drar in.. Jag vill ju att min stora kärlek företagarna ska tjäna pengar och hur mycket som helst, för utan det ingenting och inga jobb.. Men när når man en gräns för skillnaderna? Vad tycker ni?
 
 
 
//Esterii
Kommentera inlägget här: