E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Välkommen ångest!

Kategori: Allmänt

Jag har lust att svära. Men jag gör inte det, jag bara konstaterar att allt hälsar på mig nu. Alla saker där uppe i Esteriiknoppen. Ångest, vemod, deppighet, hypokondri, panik, tvångstankar, dödsångest och trötthet.. Berättade lite idag på jobbet hur det är att dagligen leva med psykiskt ohälsa. Hur allt kretsar kring den. Hur hårt min hjärna får jobba konstant vid sidan om det..tja vad ska jag säga vanliga surret i huvudet. Hela tiden tickar det på som en evig tinitus med oro.  Ni som läser det här.. lugn.. det är aldrig någons fel eller någon situation som gör mig såhär. Ni sköter er perfekt:) Jag bär bara så mycket ångest länge inom mig så att det svämmar över lika plötsligt som jag svalde det.... Tårarna trycker sig nu försiktigt ut och jag ska försöka låta lite ångest försvinna med dem.. Nå jo. Då kämpar vi på var och en med sitt.. Power till dig och mig  Kram //Esterii
 
- Snart ska jag ut och föreläsa förresten.. - Tyst Esterii !! Det var nog bara en tvångstanke - Jo, men en behaglig en:) - Okey då, inte just idag men så fort någon vill boka mig, har jag lovat att våga tack ja.. - Mamma Mia, nu börjar hon tala om vett också.. Esteriis vettskap.... 
 
Ur ett tidigare reportage i NSD :)
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-08-12 | 06:05:03

    Styrkekramar till dig! 💚

  • Catta Stroph säger:
    2015-08-21 | 08:21:19
    Bloggadress: http://cattastroph.blogg.se/

    Vilken underbar blogg. Trots jobbigheter o svårigheter så skriver du så fint, bra, ärligt och öppet! Tack för bra läsning!

  • Jag säger:
    2015-08-21 | 10:29:16
    Bloggadress: http://esterii.blogg.se/

    Tack Catta! Ska kika in hos dig också:) Kram

Kommentera inlägget här: