E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Seg dag..

Kategori: Allmänt

 
Skulle skriva något åt er men känner mig som på bilden ovan. Seg, noll inspiration, ledsen i ögat, saknad och ångest i alla varianter. Helt enkelt som en vanlig  Esterii dag kan vara:) På FB känns det som allt är så bra för alla, men så är inte inte fallet för mig och jag har svårt att ljuga. Så välkommen en sådan dag också! Hoppas du har en bra dag! Vet ni vad? Idag vill jag så gärna höra från er.. Bara ett hej räcker i brist på annat och det piggar upp och får en att vilja blogga mer..Ni behöver inte skriva er E-post adress..Kram // Esterii

KOMMENTARER:

  • Hyrestanten säger:
    2013-08-29 | 12:37:33
    Bloggadress: http://www.hyrestanten.blogspot.se/

    Hej!
    Jag blir glad varje gång du skrivit ett inlägg. Gillar din ärlighet och din humor mitt i allt elände.
    Just nu mår även jag pyton. Har råkat ut för ett oseriöst företag och jag är så himla konflikträdd men måste ju klara det här.
    Stor kram till dig <3

    Svar: Du klarar det ska du se, jag är också konflikträdd men ge dig inte.. Kram
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Annika säger:
    2013-08-29 | 13:16:27

    Vi alla har nog våra upp & nedgångar, få som outar sina nedgångar bara :-)

    Kram

    Svar: Kram , ja upp och ner är livet mellan varven:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • I säger:
    2013-08-29 | 13:35:09

    Skickar en hälsning jag mé. Ibland är det sånna dagar, men det kommer bättre dagar ska du se! P.S Lita inte på facebook - det är bara dravel där, de flesta ljuger så de storknar.....

    Svar: Nej man ska inte lita på FB, tack för hälsning från er, idag behöver jag det:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • john säger:
    2013-08-29 | 15:11:00

    Bara bita ihop.

    Nu till nåt helt annat.Åker mycket bil speciellt nu på sommaren.Jag har ju också en Mitselspitz (Tysk spets) Hundägare har ett krav (kanske en lag )att plocka upp efter hunden vilket jag alltid gör,stannar man på en rastplats efter E4 eller vilken väg som helst så nog är denna fulla diken,gräskanter en bitt inne i buskagen med VITA PAPPERSTUSSAR och vem lämnar dem,JO det är inte vi manfolk ialla fall.

    Borde det vara självklart att när "HEN" gjort färdigt att som jag vara utrustad med en BAJSPÅSE och anse sig skyldig att ta med sej skräpet,finns som regel ett kärl som är avsett för turistsopor ivarjefall efter E4//john (nu har jag retat upp många Hennar gissar jag)

    Svar: Nu förstod jag inte riktigt:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Åskari säger:
    2013-08-29 | 16:32:11

    Hej, hej Esterii !
    Nu lyser solen.
    Kram ;-)

    Svar: Kram kram
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • kicki säger:
    2013-08-29 | 17:15:34

    Hej o kram :-D

    Svar: Hej och kram:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Birgitta säger:
    2013-08-29 | 17:43:06

    Tro inte nått annat än att vi alla har våra upp- och nedgångar. Som någon redan sagt, vi är bara olika hur vi berättar om det som är svårt. FB är inte på något sätt en plats som ger en fullständig bild av nån. Hur lite eller mycket vi skriver, hur lite eller mycket privata vi än är, så är det bara små fragment av hela människan som vi väljer att berätta. Sedan finns det ett ordspråk som är ungefär så här "känn inte missunnsamhet för någons glädje ty du vet inte hennes/hans hemliga sorger". Sedan finns det grader av helveten och nog är det så att det finns många på vårt jordklot som drabbas hårdare än andra. Livet är både hårt och orättvist. Men mörkret är tillför att vi ska kunna se ljuset, har någon annan sagt och det tror jag är sant.

    Svar: Så sant, Esterii är ju lite "öppnare" mellan varven i denna blogg. Jag känner inte missunnsamhet heller vill bara påminna om att,, ja det du skrev i ordspråket:) Så vi inte glömmer varandra bakom FB:) Kram kloka kvinna
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Facebook säger:
    2013-08-29 | 18:02:59

    Hej och här kommer en hälsning från Facebook!
    På Facebook finns inga dåliga dagar eller dåliga händelser - allt är så fantastiskt och härligt med mycket fina händelser, mycket nöje såsom träning, möten med fantastiska vänner, god mat och framförallt så strålar solen på alla som vistas på Facebook!!
    Men hallo! igentligen så håller jag med tjejen som skrev i en välkänd tidning - Ingen får missfall på Facebook! ingen skriver om skilsmässor eller hur jävligt man igentligen mår, inga spydiga arbetskamrater, dåligt med pengar osv, osv.
    Usch tänk på det att det finns ett magiskt filter på Facebook där a

    Svar: :)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Facebook säger:
    2013-08-29 | 18:05:28

    oj vad lite snabb i fingrarna!
    alltså ett magiskt filter på Facebook som filtrerar alla tråkiga händelser och allt är bara fantastiskt!

    Men verkligheten är något annat och det måste man alltid komma ihåg!

    Många varmar kramar från Facebook!

    Svar: Kram till Facebooken då:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Lilla Jag säger:
    2013-08-29 | 18:13:30

    Hejsan Esterii. ! Alla känner vi oss som en urvriden trasa emellanåt, onormalt vore det annars! Kände mig lite nere och ledsen häromdan, men läste då ditt inlägg om bastubad och rumpan där. Jag blev så glad och skrattade för mig själv. Du förgyllde min kväll liksom jag tror du gör för många andra med:) Allt gott till dig!

    Svar: Men tack.. jag blir så glad av dina ord.. Allt gott lilla du:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Fia säger:
    2013-08-29 | 18:19:02

    Esterii:
    Nog vill det där tunga krypa under skinnet så här på hösten. Ibland kan man inte sätta ord på allt!
    Det är tufft men vi skall nog klara av det.
    Ett kort steg åt gången och det sakta sakta framåt.
    Styrkekramar!!

    Svar: Tack fina Fia, ja höst kan vara höst ibland:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • dalatös säger:
    2013-08-29 | 18:24:44

    Vilken mysig blogg du har!! Hittade just hit och fastnade direkt för hur du skrev. Å jag har inte ens längre facebook, när mitt liv kraschade inaktiverade jag direkt, då det ändå bara är mina närmsta vänner som finns där och bryr sig när det verkligen gäller.

    Svar: Kram till som det låter en god dalatös:) Hoppas vi hörs igen..
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Annika säger:
    2013-08-29 | 18:47:18
    Bloggadress: http://esterii.blogg.se

    Skickar många Kramar till dig. Ja, på facebook är allt så rosenrött och alla är så superduktiga, så man tar inte kommentarerna med så stort allvar. Alla har vi ju våra deppardagar och glada dagar. Förstår ju att du fått för många tunga dagar, så då hoppas jag att du har många lyckligare dagar på plussidan som väntar dig. Du känns så stark och kämpar på, och ger oss många goda skratt i din blogg. Livet rullar på och vi följer med, jag hoppas på en skön höst och att du också ska få en ljus höst med många ljusglimtar./Kramar

    Svar: Kram det var gulligt skrivet:) Kram..
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • john säger:
    2013-08-29 | 19:33:35

    Verkar vara känsligt mitt tyckande !!

    Var faktiskt väntat


    Svar: Menar du att det du skrev att kvinnfolk är skräpigare? :)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • john säger:
    2013-08-29 | 21:08:18

    Menar du att det du skrev att kvinnfolk är skräpigare? :)

    fundera! jag skrev HEN........

    Svar: :)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Åsa Pantzare säger:
    2013-08-29 | 21:54:57

    Hallo Estrii!
    Du är en fantastik bloggare!
    Kram

    Svar: Nej men nu blev jag blyg , men tack:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Ciapia säger:
    2013-08-30 | 08:21:25

    Gu vad söt du är!

    Svar: Söt? :)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Nikita säger:
    2013-08-30 | 15:43:24
    Bloggadress: http://blondbrudispanien.blogg.se

    Jag är en glad tjej på 15, snart 16 år som precis flyttat till Spanien för att plugga tvåan här. Lust att följa mitt äventyr? Läs då www.blondbrudispanien.blogg.se :)

    Svar: :)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • JUNITJEJ säger:
    2013-08-30 | 20:47:14
    Bloggadress: http://www.junitjejen.se

    Vad menar du?

    Svar: Typ Karin och Juni och,, men jag är kanske ute och cyklar:) Allt gott!
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Carolina säger:
    2013-08-31 | 00:16:06
    Bloggadress: http://www.cskapar.wordpress.com

    Hejsan svejsan:) Även de dåliga dagarna är en del av våra liv. Det är ju så att Glädje och Sorg går hand i hand.
    /Carolina
    P.s tack för titten:)

    Svar: Så är det:) Tack för besöket:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • KikkiSandström säger:
    2013-09-02 | 11:49:34
    Bloggadress: http://kikkisandstrom.se

    Heeej i efterskott!
    Om du inte har dåliga dagar, kan du inte uppskatta de bra dagarna. På facebook ljuger de bra!

    Svar: Så är det:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: