E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Din lilla skit

Kategori: Allmänt


Du har alltid funnits i mitt liv men fram till 45 var du bara till hands och vid behov. När jag var som mest sjuk för några år sedan blev du min kvällsvardag. Jag som är så trött för det mesta att jag brukar säga att jag kan sälja sömn på burk, men du din skit har gjort dig bekväm hos mig eller så har jag blivit lat eller beroende. Få se om och vad jag ska göra åt den saken din lilla sömntablett.. För om jag bestämmer mig och läkarna säger detsamma kan du lilla risigt till fina immovana vän.. Kommer alltid att se upp att jag inte är beroende av fel anledning. Viktigt! Vad tycker ni ? Godnatt,  för nu far tabletten med mig.. //Esterii

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-04-02 | 01:28:57

    Jag hade tuggat Imovane i flera år, först bara 5 mg. Därefter blev det högre och högre dos. Idag somnar jag inte ens på 15 mg (7,5 mg x 2). Visst känner jag mig aningen tröttare, men inte ens nästan "sova-trött".. Så från ett beroende till ett annat ... Idag tar jag Flunitrazepam (även känd som 'våldtäcktsdrogen Rohypnol' som var i ropet för ett x antal år sedan). Tyvärr så är jag tablettberoende för tillfället, men just nu är det en nödvändighet. Uttrappningen får jag ta senare, sömnen går först just nu. Utan sömn fungerar ingenting annat.

    Ha en fin helg! **

    Svar: Y
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Linnea säger:
    2016-04-04 | 09:15:10

    Jag slutade med samtliga mediciner. Hälften först. Sen andra hälften. Äter Lamictal 100mg (en tablett) Cymbalta 90 mg (två tabletter i kapsel 30 + 60 mg) cipralex 15 mg (tre *5) blev skakig. Min syrra sa att jag kan få psykoser... (Har aldrig haft psykos-inte vad jag vet! Ingen stark där jag ligger ner o dreglar isåfall "bara" (Inte bara) i huvudet. Min ångest är så här: allt jag ser gör ont. Allt jag hör. Allt jag tänker. Jag vill bort men inte vara utan livet o va ensam på nån övergiven öde ö i paradiset himlen) aLLA är trötta. Jag vill gå vidare. Smärta GER något? Till vem? När? Har börjat lite mer på andra troooor jag... De agerar inte logiskt o handlingskraftigt bara. Ja man ska ta saker med ro inget löser sig hux flux... Ja vill att livet ska lösa sig hux flux. Måste allt följa en bok som någon klok skrivit fakta på. Kan vi inte lösa saker på andra vägar? Idag fungerar inte metoderna de lärda sitter me... Vem ska jag tro på kan hjälpa mig. Ska jag lita på att jag själv i min situation kan veta det??? PS. Läkarn på akut mottagningen frågade om jag vill bli frisk...ds... Lurig patient om en älskar sin sjukdom mer än att få ett liv o relationer... Tänk om jag ändå var SÅ unik. En person som är sig själv nok.!!!🎶🎼🎺🎷⚽️📗⚫️🔴♠️♦️♥️◼️◾️⬛️▪️

Kommentera inlägget här: