E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Baken av kärlek

Kategori: Allmänt

 
Så trött jag var efter jobb och träning, men vad gör man inte när man lovat något och speciellt till någon av mina bröder.. -Vi tycker om semla säger de gång på gång, och just Esteriis semlor såklart..Lite fjäsk går tydligen hem för nu sitter jag här och tallriken är tom...Som tur var fanns några bullar kvar i frysen, ni vet min man har ju en tradition att han ska fira sin födelsedag i januari med mina semlor...Esterii är du fast i kvinnofällan igen?  Nej för dessa 2 sätter jag in i kärlekskontot.. Men den börjar har förbrukats snart:)//Esterii  
Har ni bakat eller käkat semlor?

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2014-02-28 | 21:54:10

    Den där kvinnofällan...undra hur många gånger/vecka jag tänker på den. Hade en gång i tiden, världens bästa Svärmor i alla kategorier, förutom EN... att lära sin son att skapa samma mirakel i köket som hon. Varje vecka tänker jag på det här och tvingar min 17-åriga son att kocka i köket när jag inte hinner hem i tid, allt för att han inte ska stå handfallen den dagen han träffar HEN... för nej, forsatt kan min man inte laga mat, men fortsatt reser jag i tjänsten X antal dagar/vecka. Och nej... mina barn kan inte livnära sig på stekt falukorv alla de dagarna. Shit som ja försöker kämpa emot den där kvinnofällan... varje dag;-)

    Svar: Kram:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Ciapia säger:
    2014-03-01 | 09:45:57

    Klart du gjorde det!!!! Din bror hade ju kommit hela vägen från Finland (!) för att få dina semlor sa han, För att inte tala om hans gravid fru som "behöver" semlor sa de!!!! Du är så godhjärtad och "duktig kvinna" ;) !!!!!!! kram fina

    Svar: Tack fina kvinna:) kram
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • BP säger:
    2014-03-01 | 23:09:39
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se

    Den här veckan som jag läst ikapp här hos dig fastnar jag i idrottshallen. Beundrar också alla ledare och frivilliga som utan ersättning jobbar ideelllt i idrottsklubbar. De ser till att barnen inte får ett IT-arsle (sorry) i förtid. Åsså låter dom ju dig leka lita också;-)
    Hoppas att du kan påverkar din kommuns framtidsversioner!

    Å semlor- nja - inte för mig. Om någon tvingar mig att äta och bjuder så får jag väl ner en kvarts semla och då petar jag bort ströcockret noggrannt för att inte tala om fyllningen. Men vispgrädden äter jag med gusto;-)

Kommentera inlägget här: