E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Glada Vappen!

Kategori: Allmänt

Så blev det valborgsmässoafton.. Glad Valborg eller glada vappen som man säger på svenska i Finland. Jag har haft en kortare arbetsvecka,  en vecka som gett mig någon knuff bakåt i självförtroendet men lika snabbt kom Aha-upplevelserna och jag kände där i min ensamhet på väg hem från jobbet att möten denna vecka med några unga visade mig massor och att jag på något sätt kommer vilja/orka fortsätta även om nu just detta jobb tar slut snart. Jag vill ut och berätta och inspirera!! Jag har varit med på bra planerade träffar men speciellt de spontana träffarna med de unga denna gång gav mig än mer tankar hur man integrerar människor med varandra, och/ eller om det inte den viljan är redo så måste man åtminstone komma fram till att respektera varandra tills vi hittar var och hos vem av oss som fördomarna och okunskapen är som störst.  Och en sak är jag säker på, inte sjutton är det de ungas ord jag alltid hör när de ibland pratar "fel", jag hör vuxnas värderingar.. Vem är den unga generationen? Jo det är mina barn som jag är högst ansvarig för. Våra barn och ni ungdomar är vad vi ger/gav er för verktyg för att bli nästa generation att föra medmänskligheten vidare.. Så var börjar vi?  
 
Trevlig helg alla goa människor, några bilder från valborg i Svanstein:) Hur firar ni? // Esterii
 
 
 
      
 
 
Kommentera inlägget här: