E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Fick du napp ihelg?

Kategori: Allmänt

 
Mycket vanlig FB bild häruppe i Nordanlandet under påskhelgen, man söker spänning och hoppas att någon fisk ska hugga för att grillas över öppen eld. Men för tanta vart det inget, men så länge inte karlsloken heller får något så det helt okey, jag vet inte riktigt vilka känslor det handlar om. Hur gick det för dig i helg? Fick ni den helg ni önskade eller ljuger bilderna på FB med alla de fantastiska bilderna från isarna, skidorna, middagarna mm. Denna bild ljuger ialla fall lite, för det blåste svinkallt:) och jag har lite svårt för att ha de kul just under en bestämd helg när alla måste det,  jag är mer orolig för nästa helg eller förväntasfull för det kan ju vara  fest då också, eller? Nååå.. Så säger vi här i dalen, när vi upprepar frågan , hur gick eran helg?
 
Också en kärring  // Esterii

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2013-03-31 | 17:58:54
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se

    Jag har haft en jättebra helg med middag hos mina föräldrar, fika hos svärmor och idag har kören jag är med i sjungit i kyrkan.

    Svar: Låter härligt!
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Bara jag säger:
    2013-03-31 | 23:59:56

    Bara en liten fisk:)

  • JUNITJEJ säger:
    2013-04-01 | 10:25:12
    Bloggadress: http://www.junitjejen.se

    Hoppas du inte blir lurad idag på första april! Ha en fin dag!

    Svar: Har inte blivit det än, men vem vet?
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Elin säger:
    2013-04-01 | 10:26:50

    Min bild kanske ljuger lite. Jag har haft det väldigt bra men samtidigt upptäckte jag att jag har en vän som förstör för mig. Så det var inte så värst kul.

    Kram

    Svar: Nej, låter trist, men försök att inte ta någon skit. Kram:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Veronica säger:
    2013-04-02 | 11:20:59

    Våran påsk firades runtflängandes bland nära och kära i Sverige (Bor i Norge). Har typ inte gjort annat än ätit och åkt till nästa ställe. Helt galet och värre än julstressen måste jag säga. Men så är det när man inte träffas så ofta antar jag ;)

    Annars har det varit toppen väder med strålande sol snön smälter bort och vår i luften :)

    (Svarade på din kommentar i min blogg föresten ;) )

    Svar: Ja tänkte på det i påskhelgen när hemvändarna hade fullt upp med att hinna runt och hälsa på alla.. Sol och Kram:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Singelmamman säger:
    2013-04-03 | 23:37:31
    Bloggadress: http://varannanveckamamma.blogspot.com

    Min helg var precis så som jag ville ha den. Fick bestämma, i princip, helt själv. Och då brukar det bli bra.

    Svar: Härlig när man ibland får bestämma själv:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: