E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Åksjuk i onödan

Kategori: Allmänt

 
Kom och ta mig långt härifrån.. så kände jag igår, fick den där känslan att jag vill resa iväg och råkade säga det högt inför kollegorna.. Och vips skulle de maila iväg mig till någon tjejresa genom MixMegapol.. Jag sa NEJ, men de skickade iväg.. Jag menade ju att jag skulle resa typ till, tja,, utanför kommungränsen och andas.. Visst förstod  jag att man inte kommer med i sådana tävlingar bara sådär men jag blev så nervös och pirrig så jag låg halvvaken på natten...Varför det?  Därför att jag skulle ha varit tvungen att tacka ja, fast jag inte skulle vågat. För jag skriker ju ut våga åt allt och alla.. Meen,, resa,, Esterii har aldrig rest, äger inte ens en väska än mindre en resväska. Jag hittar inte ensam till Stockholm, har inte så mycket cash just nu, är som jag är och det skulle ha varit det absolut värsta jag vågat i mitt liv utan att ens pröva våga.. Tror nog jag som nykterist varit tvungen att ta mig en rejäl fylla för att klara av det.:)Och hemorojderna hur skulle de klara av Dubais luft? Och ångesten? Finns det ens läkare där? Ligger det i Afrika? Jag har ju slidaprov den veckan, och mina 2 små 20 åringar, hur ska de klar sig?. Ni förstår..  Drog en lättnadens suck när programledaren sa några andra namn i morse för jag tror inte det var många platser kvar, jag borde ha förstått att sova istället för när jag när kikade in på FB och såg deras sida ! jag kan lova att det var måååånga andra och mer vågade Esteriior som ville flyga iväg.. Hoh.., så lättskrämd man kan bli... //Esterii pirrade till...
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Maija säger:
    2015-09-24 | 20:23:07

    Hahaha. Våga,du kan osv säger du jämt till andra 😅. Så det måste du oxå göra ☺

    Svar: Jo därför jag blev så nervös...
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Hyrestanten säger:
    2015-09-24 | 23:55:59
    Bloggadress: http://www-hyrestanten.blogspot.se

    Jag tror att dina rädslor skulle försvinna en och en allt eftersom du utmanar dem. Köp en resväska, boka en biljett! Vad är du egentligen rädd för? Vad tror du ska hända? Du tror ju inte att något ska hända alla andra som reser. Livet är för kort för att man ska hinna vara rädd. Kramar i massor <3

  • Nelly säger:
    2015-09-25 | 18:13:59
    Bloggadress: http://www.nellyioslo.blogg.no

    Blir så glad av din blogg! :) Önskar du får mulighet att resa till nåt spännande ställe snart! Kram

  • Josefine säger:
    2015-09-25 | 21:07:31
    Bloggadress: http://wellwhynot.blogg.se

    Åh jobbigt o känna så! Hoppas du vågar komma iväg någon gång om du vill :)

  • Anonym säger:
    2015-09-26 | 16:14:10

    kanske var ett härligt pirr som gav mersmak?

    Svar: Ja men vet ju aldrig.. och just känslan att jag verkligen trodde de skulle ringa.. pirr pirr..
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: