E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Käre blogg!

Kategori: Allmänt

Käre bloggbok !                  17/10-15 kl. 20.52
Hur mår du? Jag mår dåligt. Jag har sovit nästan hela dagen, varit ute på gården lite och så har jag gråtit. Jag har lekt med hundarnaoch katterna och de gjorde mig lite piggare.Varför är jag ledsen? Därför att jag blir så trött på allting och trött på min hjärna om det nu är där allting sitter. Jag vill vara som alla andra:) och inte dagligen ha så mycket kamp med ångesten och just nu mest med hypokondrin. Jag berättar inte så ofta mer åt ens mina närmaste hur dåligt jag egentligen mår, de blir inte lyckligare av att veta hur hårt jag kämpar dagligen, och efter 30 år i den branschen skulle det bli lite väl jag-fokuserat. Såklart vet gubben, han ser ju mina tårar känner av mig och står brevid mig, men han måste också få leva sitt liv, såklart med mig men inte alltid med min sjukdom.  På tisdag ska jag på obligatorisk cellkontroll i underlivet. Och det är hemsk tid för mig som hypokondriker, väntan på svar. Jag kan ju vara frisk men också sjuk. Jag hinner ofta braka ihop innan jag ens fått svaret och jag vill inte det för jag har massor av spännande saker på gång. Men käre blogg, åt dig får jag säga, JAG ÄR LESS!! JAG ÄR TRÖTT!! Men lugn... såklart måste jag kämpa på. bara lite hårdare veckorna framöver. Jag skriver mer snart. Jo en sak till, undrar om jag ska ha sockorna på i gynstolen denna gång? Vi får se, jag tar ett kort... Hej då bloggen!  Kram till alla kämpar!  Käre blogg, får jag en kram? //Esterii
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Myrsloken säger:
    2015-10-17 | 21:26:34

    Jag tror inte du behöver kämpa hårdare... utan tvärtom, vila. Vila i att du är buren. Av Någon Annan. Jag tror du vet vem.

    Och klart du får en kram, inte bara en utan fleeeraaa!!!

    Svar: Jepp, om du menar Gud så vet jag :)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: