E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Gnistan

Kategori: Allmänt

Jag har inte gnistan att skriva något i bloggen, plötsligt har orden stockat sig i halsen. Jag känner att jag började fundera på vad ni ville läsa om och då tog det stopp. Jag sa till mig själv,   jag måste skriva något klokt nu, jag måste skriva något givande, jag måste skriva något roligt, jag måste skriva om sådant som ger något. Och det fick orden att stockas för mig och alla bokstäver ramlade ner i magen. Alldeles nyss gick jag runt och läste lite på bloggar jag kikar in på. Där ser jag att många jobbar på för att just leverera något eller förmedla sitt favoritämne.. Outfittar, mode, skönhet, religion, kändis, sjukdomar osv... Och så jag. I ett enda virrvarv av ingenting. För livet är så för mig.. Det växlar och jag kan inte annat. Livet för mig är från gynstolen, min sjukdom, min humor, mina drömmar, min nedstämhet till min kamp.. Aha!  Nu kom jag till insikt igen, ingen behöver gilla eller hylla mig för detta forum. Det är ju din lilla ventil kära Esterii. Ta bort stocken från halsen och strunta i vad någon ev. skulle tycka eller tänka. För hit kommer ju bara du och de övriga har du inte tvingat hit..Och att bli gillad börjar gå till överdrift idag. Överallt räkans gillande från andra, mer än att jobba med att gilla dig själv... Kram//Esterii 

KOMMENTARER:

  • ulrika säger:
    2015-12-12 | 19:09:10
    Bloggadress: http://svamplust.blogg.se/

    Jag gillar att läsa din blogg för att den känns så äkta, kram, ulrika

  • Esterii säger:
    2015-12-12 | 21:25:38
    Bloggadress: http://esterii.blogg.se/

    Kraaaaaam

  • säger:
    2015-12-12 | 21:56:16

    Klokt som vanligt!

  • eva säger:
    2015-12-13 | 08:09:23

    Jag tycker om din blogg bara för att den är som livet! Helt ointresserad av outfit och glamour.

Kommentera inlägget här: