E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Är ni klara?

Kategori: Allmänt

 
Jag har inte städat, inte bakat, inte lagat mat, inte köpt många klappar, inte mathandlat som helgen vore den sista i livet, inte shoppar några julkläder, inte satt någon ute eller innegran. Däremot råkade jag köpa röda läsglasögon som om det vore det viktigaste just nu.. Mina kära vänner stressa nu inte, eller gör det om ni gillar det..  Men ni som är trötta, känner press, snälla släpp kraven. Jag jobbar på dem hela tiden och som ni ser ligger ju hela kärringen där med sina röda läsglasögon och tror att hon har gjort sitt redan.. Oj Oj.. det konstiga är att jag känner mig lite julstressad ändå, och just det gör att jag inte gillar jul fult ut,  hur känner ni?Kram //Esterii

KOMMENTARER:

  • Hyrestanten säger:
    2015-12-22 | 15:40:40
    Bloggadress: http://www-hyrestanten.blogspot.se

    Tycker dina fina glasögon är både juliga och viktiga :)
    Vi kanske får leva med den där känslan av en slags stress även om vi tar det lugnt och inte gör många knop innan jul. Det är väl rätt djupt rotat i oss hur allt "ska" vara. Önskar dig en fridfull och skön julhelg!
    Kram.

    Svar: Detsamma till dig, en riktigt skön och fridfull helg... Kraaam.. Har frågat dig tidgare kanske men hade du instagram?
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: