E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Lite prassel

Kategori: Allmänt

Imorse sov jag lite längre än lovligt och meddelade arbetskompisarna att jag kommer lite sent.. Så hör jag prassel i köket, själv ligger jag i rummet intill i soffan.. Kikar försiktigt upp och misstänker att en mus springer i köket, usch fyy.. paniken blir ännu större när jag ser att det är en fågel.. Jag gillar inte fåglar och får knäppen när de i panik flyger runt..Det är för mig som fladdermöss. Jag har mobilen och ringer än den ena än den andra medans jag ser pippin sitta på lampan, hänga i gardinen.. Gubben är långt borta i älgskogen så den huntern har jag ingen nytta av.. Jag ringer svärsonen i några hus intill. Dotter och pöjken lovar yrvaket att komma.. Jag ligger där under täcket i evigheter, fågeln prasslar och flyger i panik i alla fönster. Sen blir den tyst.. jag är tyst.. varför kommer inte hjälpen? Jag kikar mot köket och då kommer den rakt mot mig och flyger i fönstret ovanför mig.. Jag drar täcket över mig och där ligger jag tills luften håller på ta slut.. försiktigt sträcker jag mig i skräck efter telefonen som ligger på bordet,, och skriver under täcket sms till dottra... -Hjälp... -Hjälp.. De svarar:  -Snart där. Igen skriver jag: -Hjälp !! Då kliver de in och svärsonen får rädda svärmoran ur nöden och trots sina hängiga byxor känna sig som en riktigt HERO.. Jag far till jobbet, ids nästan inte berätta varför jag blev ännu senare än planerat.. Nu på kvällen säger dottern att pojkspolingen sagt att svärmoran som är så tuff och stark, kör röjsåg och nästan pissar stående (mina ord) hur sjutton kan hon vara det när hon är så pippi för en liten talgoxe.. Dra upp byxorna pojk, så ska du snart få godkänt:) Jag sa snart, men tack // Esterii   -Är ni rädd för möss, fåglar eller något sådant?
 

KOMMENTARER:

  • Hyrestanten säger:
    2014-10-29 | 01:40:54
    Bloggadress: http://www.hyrestanten.blogspot.se/

    Vilken tur att svärsonen fanns nära. Jag är livrädd för möss! Då menar jag verkligt livrädd. Är faktiskt rätt övertygad om att ifall en mus tar sig in i min kolonistuga så kommer jag att få hjärtstopp. En vinter på Gran Canaria hörde jag hur en mus pep och rörde sig under slasken. Blev panikslagen och ringde till dottern i Sverige som sa åt mig att spela död...

    Svar: Ha ha .. spela död, som man gör för björnen:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • I säger:
    2014-10-29 | 07:46:16

    Jag är exakt lika rädd för fåglar... Får lite panik bara av att läsa din berättelse, hua!

  • I säger:
    2014-10-29 | 07:46:18

    Jag är exakt lika rädd för fåglar... Får lite panik bara av att läsa din berättelse, hua!

  • Anonym säger:
    2014-10-29 | 07:47:30

    Du ser - blev så rädd att det blev två inlägg....

  • Amanda säger:
    2014-10-29 | 11:02:40
    Bloggadress: http://fames.se/amandanordqvist

    Jag är på väg att flytta till USA för att jobba som au pair. Jag är just nu i matchningsprocessen och väntar på att hitta den perfekta familjen! Kika gärna in på min blogg och följ med på mitt äventyr :)

  • ulrika säger:
    2014-10-29 | 13:30:14
    Bloggadress: http://www.svamplust.blogg.se

    nä otroligt nog inte :) - fast jag hittade en död fladdermus i braskaminen en gång å jag lovar att hade den varit levande hade jag nog svimmat - jag trodde inte fladdermöss fanns här :)

  • Anonym säger:
    2014-10-29 | 19:58:35

    här är en till som är rädd för fåglar... tror nästan jag hade dött om jag varit i ditt ställe...

    Svar:
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: