E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Håller än

Kategori: Allmänt

Jag var och rände på byn i veckan  som jag tidigare berättat om att vi gör här i dalen, när man spontant och oinbjudet men ändå välkommet hälsar på hos folk. Dessa söta Keros skor i kanske strolek 22 såg jag hos bekanta på deras hylla, de fick vara både prydnad och till användning åt den lille krabat som börjat  gå. Skorna var "bara"  40 år gamla, väl använda och still going strong.  Det här gillar vi konsumenter, produkter som håller och inte behöver ingå i dagens slit och släng och ge miljön en däng.. Företaget tillverkar fortfarande allt med klass, hållbarhet och fingertoppkänsla. Detta skryter jag om för att jag tycker det och utan att vara sponsrad, däremot känner jag många där och vet att det är sant det jag skriver.
En fridfull söndag till er, vi börjar väl en ny vecka nu,  ska vi ta och göra den till kärlekens vecka, eller lät det fånigt?  Esterii ska försöka vara snällare här hemma i alla fallen:) OBS, att jag skrev försöka:)
Men mer nyfiken på vad ni ska ni fylla er vecka med? // Esterii
 

KOMMENTARER:

  • Tornedalen säger:
    2013-04-28 | 15:43:52

    Så söta:)

    Svar: :)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Gabriella säger:
    2013-04-28 | 20:21:09
    Bloggadress: http://elephantzoul.blogg.se

    Vilka härliga rejäla skor! Ja så ska det vara ja, skor som håller länge, länge.
    Så vackra bilder i inlägget "Nu får du komma..". Jag riktigt drömmer mig bort=)

    Svar: Ja det var så rejäla och söta så jag var tvungen att fota dem. Skänt att få drömma sig bort ibland:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • släkt säger:
    2013-04-28 | 20:22:34

    Jättefina ännu men jag tror att de borde hälsa på hos skomakaren på Keros en liten stund bara !
    Lite sömnad uppe i kanten !
    Hälsa det till ägarna !

    Svar: Men det är så fina och lite slitet måste det få synas:) efter 40 år..Ska hälsa.
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Anonym säger:
    2013-04-28 | 21:21:20

    Oj så fina skor! :)

    Svar: Visst är de söta:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Eva Trillian säger:
    2013-04-28 | 21:55:34
    Bloggadress: http://provtyckningar.blogspot.se/

    Så "himskans" trevligt att du lämnade en rad h os mig - nu hittade jag ju hit :) Du har en trevlig blogg med allvar och tokigheter i en skön blandning ;) Här kan jag nog trivas!
    Min vecka kommer innehålla många konfirmander, ett o annat möte samt ett par lediga dagar! Lyx!
    Önskar dig en bra start på den nya veckan!

    Svar: Ja det är kul att mellan varven att slinka in hos någon helt ny bloggerska, eller plokkerska som vi säger här.. Alt gott till dig Eva!.
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • BP säger:
    2013-04-28 | 23:15:12
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se

    Såääääå söta! Å snacka om äkta återvinning eller återbruk! Dessa skor finns ju också för vuxna och man får vad man betalar för. Dessa skor håller (dig varm) i alla väder. Undrar om man skulle starta en ny trend i Stockholm...;-)

    Svar: Ja det tycker jag, vi tar näbben till stan:) Höres bruden!
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • therese säger:
    2013-04-29 | 08:20:17
    Bloggadress: http://www.tengelbrektsson.blogg.se

    Åh, väldans söta skor dedär :)
    Jag har ett par gamla jag å, dock har dom inte blive sååå slitna än, men på god väg ;) .

    Svar: Ja, 40 år är ju en tid, inte alla skor som pallar för det trycket.. Allt gott bruden!
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • min tekopp säger:
    2013-04-29 | 09:47:57
    Bloggadress: http://www.mintekopp.se

    Så söta!! Och ja, jag håller med dig i dagens slit och slängsamhäller är hållbara produkter verkligen något att lyfta!

    Trevlig måndag till dig!


    Svar: Ja visst är det? En skön måndag till dig också bruden!
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Kikki Sandström Inspiratör o Coach säger:
    2013-04-29 | 21:43:59
    Bloggadress: http://kikkisandstrom.se

    Jag är sååå sugen på Keros "dojjor". Synd bara att de ska vara så förbålt dyra. Önskar att jag hade sparat mina gamla, som dock inte var 40 år gamla... Men de har så himla fina stövlar i rött just nu. Jag bara SKA ha dem till nästa säsong!!!

    Svar: Ja det är lätt att bli sugen på Keros näbbar:) Man får spara och sedan håller de ju i 40 år. Vi höres bruden!
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Lina säger:
    2013-04-29 | 23:28:52
    Bloggadress: http://www.rottlappstift.wordpress.org

    Helt fantastiska - både utseendemässigt och kvalitetsmässigt helt klart. Stort habegär, får kika in på deras hemsida :)

    Svar: Ja visst är de:) Kika in,, vi hörs bruden!
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • verkstaden säger:
    2013-05-12 | 15:14:33
    Bloggadress: http://verkstaden.wordpress.com/

    Superfina, känns genuina och blir finare ju mer de används!Kul att ta en titt hos dig! Ha det fint.

    Svar: Ja genuina är de sannerligen:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: