E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Dra vidare

Kategori: Allmänt

Tre nätter i Luleå och jag har nästan blivit en söderböna:) I värld har jag ju nästan varit i New York. Massor av saker hände såklart. Jag provgiggade, provföreläste, utvärderades, träffade gamla byvännior, bölade en hel natt så jag knappt hade några ögon kvar. Jag hann bli både arg och glad och så fick vi bo hos de bästa. Kommit fram till många saker som jag måste förändra som är både bra och dåliga. Träffade också typer som ville prata och diskutera lika mycket som mig:) Kul!
Slutligen bara ur kort ur en sväng på stan .. vi hade ätit färdigt middag på stan med bykärringarna och när jag betalade maten, frågade den unga servitrisen artigt, hur smakade det? och sen sa hon trevligt.. jaha,, ska ni gå vidare nu? - jag frågade  hur hon menar? Svarade själv åt henne att jag nog förstår vad hon menar men i byn har vi ingenstans att gå vidare utan det säger man när någon dött..) Hon skrattade och sa , det har hon aldrig hört.. Nåväl vi varken dog eller for till nästa hak. Vi gick for hem. //Esterii
 
 
Kommentera inlägget här: