E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Oändlig nåd..

Kategori: Allmänt

Kort cykeltur i underbar sommarsol innan dagen avslutades med kyrka. Där gavs mig åter sanningen om vad jag brukar tänka på.. Vad pengar och girighet gör med oss människor. Så mycket ont kommer från just girighet. Killen fick en att riktigt tänka till och rannsaka sig själv..Vad sjutton är målet med att samla pengarna på hög och köpa oss så överdrivet mycket av allt vi redan har.  Ja ni, har vår givmildhet försvunnit?   Vem ger mer, den fattige eller rike? Ingen? Båda? Ger vi så länge att det inte drabbar oss själva något, ja menar att vi inte kan åka på den resan eller köpa de kläderna? Jag vet inte,, jag tror pengar förstör så mycket och det inkluderar mig själv också.  Vad säger ni?  
Nåväl, kärleken är störst  och det finns alltid ljus någonstans ändå..//Esterii

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2015-05-31 | 08:44:15

    Bra fråga. Jag har själv i perioder upplevt att jag har dåligt med pengar, men när jag nu upplevt hur det känns när pengarna verkligen inte finns där, då förstår jag att jag hade det väldigt bra då. Jag tror att det är så att vi människor har svårt att (vilja) förstå innan vi själva provat på svåra situationer och känslor, kanske för att skydda oss själva. Min insikt kommer att resultera i att jag ger mer och försöker hjälpa andra att slippa den stress som ekonomiska problem innebär. Jag vet ännu inte hur, för jag är inte ur det än, men jag vet att det kommer :) .

    Svar: Kram fina du:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Anonym säger:
    2015-06-05 | 13:38:15

    :9

Kommentera inlägget här: