E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Du utnyttjade mig !!

Kategori: Allmänt

Låt ingen utnyttja dig och ta ingen skit. Stå upp för dig själv i alla lägen. Ingenstans, någonstans överhuvudtaget ska någon få rätten att sätta sig på någon annan. Inte heller ska någon i maktposition eller vuxenöverläge mot barn någonsin få utnyttja det läget till övertramp. Punkt slut.
   
Jag har blivit "utnyttjad" av person i typ beroendesställning för många många år sedan.Det är inget jag pratat om för att jag velat skydda många.. Och så det klassiska att man känner att jag själv är skyldig. Jag vet inte vad jag känner idag. Blir ledsen och arg när jag tänker på det... Han gick fri, jag tog med mig skammen och tystnaden.. Varför bara jag? Ibland kommer tankarna,, jag ska ge tillbaka, jag ska ut med det... Men men ,, jag vet inte.. Jag måste iallafall ibland när minnerna kommer över mig få bli lite arg och ledsen..
 
Nåväl, därför vill jag verkligen säga.. stå på dig, behåll huvudet högt och blir du illa behandlad , gå vidare, få hjälp. 
 
Och såklart åt honom vill jag säga,, så mycket fegare du var/är än mig. Så stark jag är som tigit för alla andras skull, för ditt livs skull.  Så fel du gjorde men OBESERVERA,  jag står för mitt evt. ansvar, men står du upp för ditt? Tänkte du någongång på konsekvenserna jag fick betala?
// Esterii
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • eva säger:
    2015-05-29 | 13:51:38

    Vad stark du är! Hoppas du kan gå vidare, du har inget att skämmas för.

  • Anonym säger:
    2015-05-29 | 22:20:13

    Voi Biga riepu.... Styrkekram!

  • Esterii Ann-Sofi Taavo säger:
    2015-05-29 | 22:42:30
    Bloggadress: http://esterii.blogg.se/

    Ingen fara, alla har vi vårt i bagaget:) Men tack..

Kommentera inlägget här: