E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Respekt

Kategori: Allmänt

Ni ger mig så mycket i mitt jobb.
Vilka då? Jo, kvinnorna som kommit till oss från andra länder. (Ni män också, men idag lyfter jag speciellt kvinnan:) Jag får så många upplevelser genom mitt jobb inom det breda begreppet integration. Mitt jobb som också är ett av många heta ämnen i vård land, nämligen invandringen. Och det disskuterar jag ofta och gärna:) Att våga prata och prata både bra och dåliga saker är en stor väg att lyckas med integration och vi måste utveckla det med dem det berör. Vi alla:) Jag ska inte säga så mycket mer,  jag jobbar på som jag gör på mitt kanske speciella sätt. Rakt på, utan kruciduller så ärligt som möjligt och med massa humor. Min kommun Övertorneå är duktiga på integration, och det kan jag janteskryta över för det gjorde de före min tid. 
 
Nåväl , power till kvinnorna som offrat så mycket för vägen till frihet i Sverige. Vissa sker kan jag nästan inte ens försöka förstå. Ni unga, gamla kvinnor, ofta så mycket starkare än många av oss kvinnor som går omkring i välfärdsländerna. Modiga kvinnor som nu med hjälp av vår vägledning kan gå så långt de vill, kanske vill de inte bli exakt som oss, för jag brukar ofta fråga mig själv, är det när de blir så perfekta som oss Svenskar som vi nått målet?
 
Ja, det finns mycket jag skulle kunna berätta och prata om, men det är ju mitt jobb så av den anledningen pratar jag inte så mycket om det.. Respekt till oss kvinnor idag då.. Kram 
Kommentera inlägget här: