E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Det rullar på...

Kategori: Allmänt

 
I min kommun finns ingen rulltrappa. När jag var liten var rulltrappa det mest spännande och farliga jag visste. Hur skulle man veta när man hoppar av och i rätt sekund.. Usch tänk om man fastnade och pressades in där i slutet...Idag var det lika spännande men jag har blivit modigare och vågar åka bakåt,, det ni !!, Däremot såg min sovkamrat lagom road ut när han tvingades att fotografera mig där jag åkte upp, precis som om jag vore ett byfån som aldrig sett rullande trappor och han tvingades se ut som en byaturist:) Fortfarande idag har jag lust att fråga människorna.. hörrni.. jag är från bun,,, men så vitt jag vet gjorde man dessa rullisar för att ni skulle slippa använda era ben,, så varför springer ni upp då? Då har ju rullningen ingen betydelse.. Det måste vara något som jag int begrip :) :) men så är jag ju också från en by och kommun där vi tvingas använda våra ben.. Hörrni , det var min söndag.. Adventskyrka och rulltrappåkning i en annan stad... Men det får räcka för idag, mitt liv rullar också på, lite svajigt just nu, men det rullar...Hur har ni det? //Esterii

KOMMENTARER:

  • T säger:
    2014-12-01 | 14:37:04

    Rulla på:)

  • ulrika säger:
    2014-12-01 | 16:49:11
    Bloggadress: http://www.svamplust.blogg.se

    :) klockren iakttagelse - som vanligt

  • Hon som hejar på Parka säger:
    2014-12-02 | 19:36:02

    Här också svajigt...

    Svar: Livet är svajigt ibland.... Kram
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • ciapia säger:
    2014-12-04 | 09:12:20

    varsärdu och rullar upp och ner? <3

  • Karin säger:
    2014-12-04 | 12:12:37
    Bloggadress: http://forevermore.blogg.se

    Jag hatar rulltrappor. Det är svajigt men det går. Kram

    Svar: Kraaaaaaaaaam Karin..
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: