E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Politik

Kategori: Allmänt

Det är väl val i höst och det märks i media. Vet ni vad? Jag är intresserad!! Jag vill prata med Lövgren, Reinfelt och de andra höjdarna om oss, vi som ännu bor kvar i den riktiga glesbygden. Jag vill fråga hur mycket de tror på oss och om hela Sverige ska leva. Jag vill fråga massor och komma med förslag. Jag vill prata med de kommunala politikergubbarna.   Jag ska bara komma på hur jag ska få dem att bli sugna på en pratstund med mig:) Nåväl, Esterii  är tydligen riktigt intresserad. När jag blir klokare och kan multiplikationstabellen och adverben bättre ska jag ju bli kommunalråd eller något annat löst det har jag alltid hotat med:) Nå niin , om ni behöver lite tips och ideér Fredda, Lövis, Buckti och andra, hör av er vettja:) Jag tycker faktiskt inte allting är så bra, och det om något ger  er ju möjligheten att göra det bättre :) //Esterii
 
 

KOMMENTARER:

  • Hyrestanten säger:
    2014-07-31 | 13:06:31
    Bloggadress: http://www.hyrestanten.blogspot.se

    Ta kontakt med lokala politiker. Jag är rätt säker på att de blir glada över ditt intresse. Mitt politiska engagemang startade med ett samtal med kommunalrådet som därefter ringde upp mig.
    Kram!

  • han som skäller på hundar säger:
    2014-08-01 | 08:56:49

    Hallå, tänk att vi har två så kloka, filosofiska, smarta och litterärt begåvade ungdomar i Svanstein. Läs också Sammis blogg, tillbakatillnaturen.com


    Svar: Ungdomar:) Ja just, hoppas kikar in och länkar :)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Tomas V säger:
    2014-08-01 | 16:24:07

    Hejsan!
    Kommer mer än gärna och pratar med dig, börjar till och med närma mig gubbe ;)

    Svar: Vad roligt:) En kommunpolitiker.. Ja vi får surra lite..
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Esterii säger:
    2014-08-01 | 23:03:03

    Eller jag gissar att du är Toms V:) en av kommunalrådskandidaterna i Övertorneå..

  • [email protected] säger:
    2014-08-02 | 10:10:57

    Du gissade helt rätt :)

    Svar: Kul att jag fick ett napp:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: