E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Gnällkärringar och Gubbstruttar

Kategori: Allmänt

 Snygg va?
  
 
Får jag säga en sak?Jag kan gnälla. Gnäll, gnäll gnäll.. Men just nu är jag spyless på gnäll. Dåligt väder, dåligt det och dåligt det..Ja visst är det kanske dåligt väder men vem ska vi skylla det på? Någon ansvarig måste vi väl kunna sätta dit. Det finns alltid dåligt och söker man hela tiden så finns det överallt.. Men vi måste ställa oss frågan ibland, Varför gnäller jag egentligen och för småsaker? Och vad är målet för mitt gnäll? Jag tror det är viktigt att tänka så, i alla fall för mig. Gnäll i rätt rikting i såfall Esterii ! så att du ser ett positivt mål framför eller bakom tjatet.. Jag gnäller hemma för allt och inget och onödigt,  Blir det bättre av det? Nix:) Vet ni vad? När folk pratat om energitjuvar och sådant har jag tänkt, och vad är det för svammel, men jag tror jag börjar veta vad ni menar för dessa ligger väldigt nära gnällare..  När har man rätt att gnälla?  vad säger ni, är jag en gnällkärring som överhuvutaget tar upp ämnet. Vad sjutton gnäller ni för :) Berätta...? Kram //Esterii
 
 

KOMMENTARER:

  • Hyrestanten säger:

    Haha, ja din fråga på slutet blir ju lite att fundera på ;)
    Instämmer om det där klagandet, samtidigt som jag själv emellanåt har åsikter om än det ena, än det andra. Himmel! Tänk om det egentligen inte är några åsikter utan rent gnäll? Jag skäms när jag klagar över något, som tex hos läkarna, när jag måste berätta hur jag mår. Då ber jag alltid om ursäkt efteråt för att jag klagat. Kram!

  • Sofi säger:
    2014-02-26 | 00:22:23

    Härligt att du tar upp det ONÖDIGA gnällandet som bara har ett mål; hitta en skyldig men inte själv göra ngt. Är också irriterad över det... Missunsamhet och gnäll är det värsta jag vet...

  • o säger:
    2014-02-26 | 15:26:47

    Det onödiga gnällandet kan få en att tappa lusten, men "dåliga" åsikter är bra:) för de kan man ju göra en förändring till det bättre:)

  • Marita säger:
    2014-02-26 | 20:56:10

    Själv gnäller jag ihjäl mig själv över att jag är trött typ halva vintern och blir mycket piggare av det - inte. På tal om väder-gnäll, har fått veta att folk varje år hotar att stämma SMHI eftersom vädret under semestern inte följt prognosen alternativt för att prognosen inte följt de egna förhoppningarna. Är inte det lite roligt? :)

  • Mikaela säger:
    2014-02-26 | 22:53:39

    Gnäll gnäll ;)

Kommentera inlägget här: