E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Barnet i mig

Kategori: Allmänt

 
Jag behövde inspiation och träffa framtidens människor. Blev less på oss gummor och gubbar i kontorernas värld. Därför for jag efter jobbet till Svansteins Sporthall där barnen fanns. Duktiga Fredrik och Johanna har dragit i gång med barngympa. Så nu kunde jag snacka och se framtiden framför mig:) Det finns en liten grupp i byn som samlar sig för att tänka byns framtid och ordnar  aktiviteter, bl.a under sportlovet Lilla Tornedalsloppet, disco mm. Det är så beundratsvärt med alla dessa ideella människor som vill och försöker göra massor med så små resurser.. Får jag också hylla alla duktiga ledare, alla instuktörer och alla som leder pass i ur och skur, tack för att ni orkar och ni om några gör sååå mycket för väl för kommun.) Jag har den stora äran att få jobba med integration/evenemang och har drömmar där., för det tillsammans med barn och företagsutveckling i full blom skulle vara en knorr till en än mer blommande kommun.. ja ja.. så tänker jag i alla konstiga fallen. Nu får ju inte jag bestämma det men man får ju önska .. En önskan gick i uppfyllselse denna kväll, (se bilderna nedan) Sådana fanns inte när Esterii var liten, men det är aldrig försent och ibland ligger möjligheterna bara där framför en:) Så missa inte chanserna, utan fånga dem.. // Esterii   
 
Ihelg ska jag bl. på lördag till en annan sporthall på en hälso/aktivitetsdag i Övertorneå, vad ska ni göra?
 
 Vad säger ni? Ska en skämmas?

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2014-02-27 | 22:40:41

    Fantastiskt! Bra jobbat av både Johanna & Fredrik! Btw har de flyttat tillbaka till Svanstein från Haparanda?! Kram

    Svar: Jepp det har de gjort:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag! säger:
    2014-02-28 | 07:42:38
    Bloggadress: http://fibrotankar.wordpress.com/

    Skämmas? Icke!
    Det är roligt att ta fram barnet i sig. Själv kan jag inte låta bli att sparka i lövhögar eller hoppa i vattenpölar (bara när jag har gummistövlar på mig dock)... En 37-årig treåring... jepp.. Älskar't!

    Svar: Bra fortsätt så:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • T säger:
    2014-02-28 | 14:40:11

    Fler vuxna barn :)

    Svar: )
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • nelly säger:
    2014-03-02 | 12:31:03
    Bloggadress: http://nellyioslo.blogg.no/

    Du e stentuff!

    Svar: Kram och tack fina du:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: