E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Ett liv bara försvann..

Kategori: Allmänt

Varför slutade Esterii träna så tvärt, och bara försvann från det mesta förra våren? Jo, dels för att jag mådde mer psykiskt dåligt sedan ett halvår tillbaka och hade legat veckor på plingplonghuset och också 2 nätter på dingdonghuset. (Berättar mer om det vid tillfälle) Men sedan mitt i allt virrvarr,  ny medicinering så kom något annat emellan. Något oväntat. Jag, Esterii, nästan 45 blev gravid och allt ställdes upp och ner, sluta med mediciner, mer undersökningar osv. Lika chockartat och så länge som det tog tid för oss att förstå fakta, rann det lilla livet ur mig innan sommaren stod i full grönska. Det var ingen trevlig upplevelse vare sig fysikskt eller psykiskt och där finns inte så mycket att försköna och många av er vet hur det är, fast ingen snackar så hög om det.. Ingenting är oss för givet här i livet och för oss var detta vare sig meningen eller meningen. Jag har inte tänkt så mycket på detta eftersom jag inte var riktigt klar i hjärnan då, den var så upptagen med andra undersökningar och hypokondri att jag inte orkade helt enkelt. Nåväl, inte så mycket mer att orda om men detta förklarar kanske vissa saker för någon och jag hade nog ett litet behov att ge detta några rader. Denna händelse är också en del av mitt liv, detta lilla frö format av kärleken som bara försvann.  
 
Man ser inte alltid ljusningen men det finns oftast framför en   //Esterii            

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2013-09-30 | 21:04:33

    Kram!

    Svar: Kram:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Miriam säger:
    2013-09-30 | 22:04:13

    Jag vet hur fruktansvärt det är. Jag är själv i 25 års åldern och jag och sambon har kämpat och kämpat efter att få barn. Tre missfall, en missfallsutredning och ett gäng mediciner som ska hjälpa mig att behålla graviditeten är jag nu gravid i vecka 13.

    Livet är orättvist, men det är bara att hålla ihop och kämpa! Kram!

    Svar: Kram, lycka till ! verkligen:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Mikaela säger:
    2013-09-30 | 22:39:18

    <3

    Svar: Puss..
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Anonym säger:
    2013-09-30 | 23:34:11


    Svar: :)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Hyrestanten säger:
    2013-09-30 | 23:55:06
    Bloggadress: http://www.hyrestanten.blogspot.se/

    Kära du, vad du fått gå igenom...
    Sorgen efter ett litet liv som inte får fortsätta är svår, även om man mått bra innan. Hur ska då inte det ha varit för dig.
    Kramar!

    Svar: Kram kram:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Ninni säger:
    2013-10-01 | 08:48:27

    Vilken härlig människa du är som delar med dig av ditt liv och händelser, om de så är bra eller dåliga. Vi läsare får oss tankeställare!
    Du är guld värd många gånger om! hjärtliga kramar till dig fina Du!

    Svar: Tack det var snällt sagt, och idag behövde jag kommentarer.. Kram
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Siv säger:
    2013-10-01 | 13:46:09

    En STOR styrkekram till dej, fina Ann-Sofi <3

    Svar: :)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Stare Ström säger:
    2013-10-01 | 18:21:52
    Bloggadress: http://krakvinklar.blogspot.se

    Kul att du tittade in på min blogg! Så vackert det är hos dig!
    Ha det bra!

    Svar: :)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Johanna säger:
    2013-10-01 | 19:51:03
    Bloggadress: http://overklighet.blogspot.com

    Massa styrkekramar finaste du!

  • BP säger:
    2013-10-01 | 21:14:17
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se

    Har sträckläst här och börjar nerifrån:

    1. Nej, jag är inte redo för vintern än. Visserligen redan minusgrader här, men träden är fortfarande gröna så...

    2. Att redan nu påminna om jul och Lucia - om än med världens roligaste bild - är väl ändå att ta i. Ja, jag vet, snart sätter Åhlens upp julskyltningen...

    3. Ja livet är inte rättvist. Det finns mycket sorg, sjukdom, ledsenhet med mera därute och då menar jag inte bara i blogglandia. Ibland har jag fruktansvärt dåligt samvete över att jag har det så bra som jag har det. Löjliga skavanker som diskbråck till exempel är ju ingenting mot vad du fick/får gå igenom.
    Men du är en tuff tjej, åtminstone utåt. Å då och då tycker jag nog att du får tycka synd om dig själv, speciellt om ingen annan gör det;-)

    Svar: Ja ibland får man tycka synd om sig själv, i alla fall lite:) Ingen ska ha dåligt samvete, alla har sitt.. Och man ska våga njuta.. Allt gott!
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Esterii säger:
    2013-10-02 | 00:07:32

    Tack för att ni är med, blir som vanligt glad över att ni vill kommentera :)

  • Agnetha säger:
    2013-10-02 | 18:16:15
    Bloggadress: http://agnethagothe.se

    <3 Esterii ... fy fan vad orättvist.
    Det var bara det. *kram*

Kommentera inlägget här: