E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Mitt liv, en journal, är ditt?

Kategori: Allmänt

  
Om jag skulle skriva en bok eller grundligt berätta om mitt liv så säger mina läkarjournaler mycket. Jag tror att de  speglar nästan allt om mig. Läser man dem och har förmågan att "se" mellan raderna då kommer både en  lycklig och olycklig Esterii fram. Det visas på förbjuden kärlek, svek och skam.  Hypokondrikern och ångestinnan i mig lyser genomgående starkt men också tigrinnan Esterii. Där finns också den unga naiva, glada  och stolta mamman liksom den humoristiska, kreativa och"never giv up" Esterii. Läkarbesöken visar som sagt på mycket ur mitt liv, nästan otäckt mycket. Livet går ju vidare och nya journaler skrivs och snart spottar jag ut nya sanningar för er. Ibland ska dock var sak ha sin plats och sin tid. Nåväl, denna Esterii hon upphör inte ens att förvåna sig själv längre. Kan man kanske be en läkarsekretarare skirva min bok UnderLivetsHimmel av  Esterii Ann-Sofi *von Taavo.? För jag kan helt enkelt inte skriva en bok. 
 
 *Esterii Ann-Sofi von Taavo, jag brukar lägga till von ibland bara för att jag tror att man lyssnar mer på mig då, men det är ju förstås ännu en av mina arma byliga fördomar:) D.S
 
Var avslöjas ditt liv? Är du en hemlighet i mycket?  Vill du  skriva en bok eller har du redan gjort det och hur sjutton börjar man?  //Esterii
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2013-04-29 | 15:53:41

    Esterii Ann-Sofi von Taavo kan det vara en egen påhittad spärr att du inte skulle kunna skriva en bok? Du skriver här, du har intresse och förmedla, du kan berätta saker på ett intressant sätt. Det bäst av allt är att du behöver inte ta fram papper och penna och suddgummi.

    Svar: Jo visst finns det spärrar och eftersom jag själv inte läst böcker hitintills, vet jag ju inte hur en bok går till:) Får kanske börja med att läsa lite:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • AT säger:
    2013-04-29 | 17:39:36

    Man börjar väl bara skriva:)

    Svar: Bara börja:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Mallan säger:
    2013-04-29 | 20:55:12
    Bloggadress: http://onapinkpalehorse.blogspot.se

    Man tar hjälp av en författare, spaltar upp vad man vill ha med och sedan är det bara att köra på :-)

    Svar: Oj, var det så enkelt.. då kör vi bruden!
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Anna säger:
    2013-04-29 | 20:56:20
    Bloggadress: http://skrivarespenna.blogspot.se

    Hej! Jag vill bara säga hej, så här måndagen efter att jag hittade dig under soffan. Livet är fint. Inte ett papper tycker jag. Nej usch. Anna fin. Esterii fin.
    Allt gott:)

    Svar: Ja visst är vi fina bruden:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Tornedalen säger:
    2013-04-30 | 10:50:23

    Finns nog många böcker i byrålådorna:)

    Svar: .
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Sandra R säger:
    2013-04-30 | 20:34:18
    Bloggadress: http://jagarsandra.blogspot.com

    Då kikar jag tillbaka för att se vem det är som lämnat en kommentar inne hos mig.
    Vilket vackert namn du har! Det sjunger i munnen.
    Ja, jag ska skriva en bok. Skrivandet gör mig lycklig och tankarna får arbeta fritt. Hur en bok skrivs? Antingen går du en kurs, läser många böcker, skaffar en skrivcoach, eller så lyssnar du på din insida och bara skriver.
    Lycka till och Trevlig Valborgsmässoafton!

    Svar: Tack jag det är mitt andra namn som jag lagt till ii efter som vi gör häruppe. Vad roligt och att skrivandet gör dig lycklig,då är du en god bit på väg:) Vi hörs bruden!
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Kikki Sandström Inspiratör o Coach säger:
    2013-04-30 | 21:10:10
    Bloggadress: http://kikkisandstrom.se

    Absolut ska du skriva en bok. Om man vill ha tips och råd finns det grupper på facebook som behandlar sådant:

    Allt om skrivande (låter väl lovande)
    https://www.facebook.com/groups/346598152117978/

    Skriva bok och annat
    https://www.facebook.com/groups/190602381088250

    Det finns säkert fler grupper, men ovanstående är jag med i därför att jag när en dröm och förhoppning att komma igång med att skriva, nångång. Jag har inget att skylla på, utom oföretagsamhet. Jag är också bra på att skriva, fast på ett annat sätt än dig Esterii, men så fort jag sätter mig för att författa nåt annat än inlägg i bloggen, på facebook och på twitter, blir det liksom en låsning. Förklara det den som kan...

    Svar: Jag har inget självförtroende i att skriva, har inte gått skola efter grundskolan och sedan har jag "glömt" att läsa böcker. Men börja du bruden, jag hejar på dig!
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Kikki Sandström Inspiratör o Coach säger:
    2013-04-30 | 22:22:10
    Bloggadress: http://kikkisandstrom.se

    Nämen skärpning Esterii. Du skriver ju texter här på bloggen, väldigt läsvärda texter dessutom, med lite stuns. Tycker verkligen att du har ett bra förhållande till språket utan att ha gått en massa skolor. En del har det lixom "inbyggt" och du är en av dem...

    Svar: Nej nu Kikki gör du mig blyg:) Men tack, jag säger som vi säger häri dalen , du är inte så dålig du heller:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • Ms Octopussy - jonglerar barn jobb kaos & njut säger:
    2013-05-02 | 21:03:34
    Bloggadress: http://msoctopussy.wordpress.com

    När det tar emot att påbörja en text brukar jag tänka att jag inte alls ska skriva den nu, utan bara börja kladda, skissa och anteckna lite. Och sen är jag plötsligt igång. Jag tror att prestationsångesten ofta hindrar en från att komma igång. Och att komma igång är svårast, tycker i alla fall jag.

    Svar: Vad kul, då gissar jag att du har tagit första steget och är igång,, lycka till..
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: