E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Finger- telefon

Kategori: Allmänt

Nu har det hänt, jag har som genom ett under:) en sådan där rulla med fingret telefon. Mutta, se on poka vaikea! Den är gubbars inte lätt.. Appar förklarar döttrarna.. Safari.. Wi-fi.. Sluta prata hebreiska säger jag surt !! Jag är inte imponerad av såna där små rutor hit och dit.....Lär mig  allt från början.. Slå på, slå av.. rulla med fingret, rulla upp..rulla ner och det räcker för idag. Imorgon tar jag kanske kort..
Voj , voi ..är det DU och JAG nu telefonen? (eller vad du nu är för något)  Ska vi bli så där tajta som alla verkar vara efter att ha blivit med dig. Kommer du att vara den som får mest av min tid?. och kommer allt du har att erbjuda vara det viktigaste för mig? Jag hoppas verkligen inte det. Men du känns som ändå lite lyxig för mig:) och jag ska träna i smyg.. //Esterii
 
 

KOMMENTARER:

  • linnea säger:
    2012-10-31 | 08:49:58

    Hej Esterii!
    Hoppas ni kommer att trivas tillsammans du och "fingertelefonen". Jag tycker bra om min och tar ofta bilder.
    Kram ;-)

    Svar: Tack.. Kiitos!
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • maija säger:
    2012-10-31 | 19:08:32

    helgkurs för att kunna använda ´fingertelefonen´ skulle va nåt, eller hur

    Svar: Ja det vore å sin plats:)
    Esterii Ann-Sofi Taavo

  • nyfiken säger:
    2012-11-01 | 09:46:12

    Ett inte socialt liv efter det att du har denna kompis. Åkte lokalbuss i stan en dag . 9 av 10 satt med fingerkompisen i hand o drog på den . Vart är vi på väg?
    De kanske missade en bekant som hoppade på bussen !

    Svar: Ja, gäller att använda den rätt.. Vi får inte glömma att också umgås som förr och våga titta och prata med varandra utan det alltid ska ske genom ett "skal"..
    Esterii Ann-Sofi Taavo

Kommentera inlägget här: