E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Hjälp, skägget växer!

Kategori: Allmänt

Förlåt, men jag måste få skriva om mitt skägg igen. Jag har varit till en "hudexpert" eller vad det nu heter, vi springer ju inte så ofta på skönhetssalonger här i skogen så inte lätt att veta korrekt namn. Hon ska i alla fall försöka plocka bort det där håret som är lite i vägen för mig. Alltså muschen och skägget. Inte säkert allt försvinner, men lite i alla fall. Jag gör det för att mina döttrar ska slippa komma och raka skägget av morsan sin den dagen jag blir gammal och skruttig . Men också för att jag är fåfäng och för att jag inte vill att folk ska peka och skratta över den småfeta gumman med både skägg och musch. Jag har humor, men just nu stör skägget mig extra mycket, anledningen till det är, att om hudexperten ska kunna vaxa bort skägget, måste jag nu låta det växa fritt i 2 hela vekor !! Ilandsproblem ja visst, men det är en konstigt känsla när skägget växer ut som kvinna.. Tänk er själv, att ni sitter och kliar er i skägget,  vilket familjen med ett flin påpekar att jag gör hela tiden....

Nej, på med ett plåstrer på hakan en stund, och det är ok, ni får le åt det hela, bara för att ni orkade lyssna.

Tornedalens kvinnor är ju starka, men skäggiga?  // Esterii 

KOMMENTARER:

  • Serita säger:
    2012-04-03 | 21:35:55

    Nu har jag besökt din blogg och den är ju bara för bra för att vara sann! Fortsätt i samma stil! /stammis

Kommentera inlägget här: