E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Pajala

Kategori: Allmänt

Igår var jag där. I Laestadius Pajala. Och det är sant. De är glada i Pajala. Det har inte bara ungkarlar, römpää och snus nuförtiden. Förr både gillade och använde jag snus och ungkarlar så Pajala var väl helt okey, men idag sökte jag något helt annat. Jag spanande efter möjligheter till jobb, och det är sant, det finns mycket jobb att söka där. Därför är de så glada i Pajala. Jag såg det på mässan de anordnat för att hitta folk till jobben, de sa - välkommen hit Esterii! Okey då... jag erkänner, de sa inte Esterii för de känner inte mig ännu. Nu får vi bara hoppas att dammen inte brister så som jag hörde någon på radion berätta. Han hade sett det scenariot som i en film framför sig, skrivit ner det och vips! så råkade det bli en bok. Författaren är visst en kille från Pajala, om han snusar vet jag inte men han är säkert en glad lax ändå. Kanske dags att Esterii drar på sig ett par äkta genuina KERO skor, läsa en Mickebok  och låta Rajjarna gnola på radion och bara känna av glada Pajala..
 
Men Gruv-Esterii ??  Den som lever får se.. //Esterii

KOMMENTARER:

  • siv säger:
    2012-08-30 | 18:25:39

    GO FOR IT!!:)

Kommentera inlägget här: