E s t e r i i

Under livets himmel i Tornedalen

Outfit- vad e det?

Kategori: Allmänt



OUTFIT.. Också ett kärt bloggämne har jag upptäckt. Jag vet däremot inte riktigt vad det är. Dagens outfit skriver de om, dagens  klädval kanske?, o du milde tid, har de en ny ny outfit varje dag året om? Har de 365 olika kreationer?, det kan inte vara sant.. Men jag,  Esterii gjorde i alla fall ett inköp i stan, och köpte vad jag tror är en outfit,  säkert ute eller inne för längesedan, men som nybliven modern (ops!) bloggare, kändes det sååå rätt, att inhandlada blommiga stövlar, nu när jag ändå var utan stövlar. 
Nå, anywhay, de blommiga stövlarna kändes inne,  ända tills jag kom hem och gick in i vedboden. Där såg de stackrarna helt ynkliga ut, de var så ute, så vilse och så fel.. De liksom stirrade på mig och sa , låt oss åter bli stadsbor.. Nej tyvärr, måste jag svara åt dem, för det är 20 mil till en stad, så nu får vi allt skärpa till er, vänja er vid byalivet, bita ihop, jobba på, och njuta lagomt Tornedalskt, så räcker känslan året om.. Har ni tur så finns ett par gamla, slitna, trogna och fula gröna stövlar på vinden som kan bli era vänner, och då har ni vänner för resten av livet.

      Glad valborg! önskar "outfitten" Esterii

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: